یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 15, 2024
صفایی بوشهری

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: در مقابل تهاجم تحریف با آن ویژگی‌های جامعه شناسی و روانشناسی و اهداف استکباری و استفاده از تکنولوژی، جهاد تبیین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در آیین اختتامیه منتخبین لیگ جهاد تبیین استان بوشهر، اظهار داشت: جهاد تبیین در مقابل تهاجم تحریف از جبهه ضددین و انقلاب و با اندیشه‌های سو استفاده از جهالت جامعه برای ایجاد سلطه است.

وی افزود: وقتی حضرت محمد(ص) به پیامبری رسید و آیات الهی را بیان می‌کردند، جامعه استکباری حاکم در شبه جزیره عرب با تهاجم تحریف در برابر بعثت پیامبر که آمده بود برای انسان در مقابل جاهلیت و پسرفت‌ها و فرهنگ منحط، پیشرفت و تمدن و معنویت ایجاد کند، به مقابله بلند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه دشمن در دوران امیرالمومنین(ع) و سایر ائمه نیز شخصیت آنها را تحریف می‌کرد، ادامه داد: تهاجم تحریف در هر عصری دارای دو ویژگی جامعه شناسی و روانشناسی است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: طراحان تهاجم تحریف با جامعه‌شناسی و روانشناسی نقطه ضعف‌ها و جایی که می‌توانند نفوذ کنند و ضربه بزنند را پیدا کرده و هجمه می‌کنند و هدفشان استحاله و دگردیسی فکری و اندیشی مخاطب است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: طراحان تهاجم تحریف، دوست را دشمن و دشمن را دوست، پیشرفت را پسرفت و پسرفت را پیشرفت جلوه می‌دهند تا شخص در شرایطی قرار گیرد که جهل مرکب در روحیه او قرار گیرد و تابع اندیشه مهاجمان تحریف شود.

وی با اعلام اینکه مهاجمان تحریف دو پروژه کنارگذاری و براندازی را دنبال می‌کنند، یادآور شد: وقتی جامعه از روند صحیح جدا شد، اول پروژه کنارگذاری دنبال می‌کنند که گروهی از انقلاب جدا شوند و بعد پروژه براندازی را دنبال و شخص را علیه انقلاب بر می‌انگیزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تصریح کرد: مهاجمان تحریف در هر عصری از تکنولوژی برتر همان عصر که تاثیرگذاری بر مخاطب دارد استفاده می‌کنند، مثلا در صدر اسلام از شعر و در زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از شایعات اجتماعی استفاده می‌کردند، ولی الان با استفاده از تکنولوژی رسانه به طوری که قدرت پوشش آن تحریف فوق العاده زیاد است، مسائل را تحریف می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در مقابل تهاجم تحریف با آن ویژگی‌های جامعه شناسی و روانشناسی و اهداف استکباری و استفاده از تکنولوژی، جهاد تبیین قرار دارد، ابراز کرد: جهاد تبیین چند وجه دارد که شامل خنثی کردن محتوای تحریف دشمن، بیان حقایق پیرامونی مثل پیشرفت‌ها، حمله به دشمن مهاجم و بیان ضعف‌ها، ابتدال‌ها و انحطاط‌های او است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: ما باید در عرصه رسانه و جهاد تبیین با این ویژگی‌ها بسیار کار کنیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی تولید محتوای ما باید بالا باشد و رشد فکری و تولید محتوایی و تکنولوژی رسانه جهت ارائه داشته باشیم، بیان کرد: این کاری که شروع شده بسیار ارزشمند است و باید با نشست‌ها و ایجاد کارگاه‌ها کار را پیش ببرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، خاطرنشان کرد: همه شما مجاهدین خط مقدم دفاع هستید و همانطوری که شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، دفاع سخت کردند شما هم دفاع نرم می‌کنید.

وی گفت: روز به روز بر دانش و تبحر و خلاقیت خود بیفزایید و محصولاتی تولید کنید که در آینده‌ای نه چندان دور جهانی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha